Ofte stillede spørgsmål om Ludoc

Adgang

Vis alle
Skjul alle
  • Jeg kan ikke logge ind, vi har IP adgang

    Du skal tjekke om dit firma benytter proxyserver, hvis ja, skal din IT-afdeling whiteliste disse 2 adresser:

    byggecentrum.dk

    sigmaservice.net 

    Virker det stadig ikke, skal din IT-afdeling finde IP-adressen til jeres proxyserver og sende den til os på mailen: support@byggecentrum.dk.

  • Jeg kan ikke logge ind

    Tjek om du har skrevet dit kodeord korrekt, systemet kender forskel på store og små bogstaver (er case sensitiv) – få evt. tilsendt et nyt, hvis du ikke kan huske det.

  • Jeg har glemt mit kodeord, hvordan får jeg et nyt?

    Åbn byggecentrum.dk og klik på ”Log ind”. Her klikker du på "Har du glemt dit kodeord?”, indtast din mail og klik på "Send kodeord" og du får straks tilsendt en mail med et nyt kodeord bestående af tal og bogstaver.

    Det nye kodeord kan efterfølgende nemt ændres til et kodeord efter eget valg under din profil på produktadgang.dk.

  • Hvordan ændrer jeg mit kodeord?

    Du skal ind på denne side: produktadgang.dk. Her logger du ind med din e-mail og den adgangskode du har nu. Når du er logget ind, skal du klikke på ”min profil”.

  • Hvad er produktadgang.dk?

    Det er Byggecentrums licensstyringsværktøj, du skal være oprettet her som bruger eller med IP-adresse alt efter licenstype for at få adgang til de produkter dit firma har købt hos Byggecentrum.

  • Kan jeg selv administrere mine brugere?

    Ja, men det kræver at du har administratorrettigheder til jeres firmakonto. Det kan du få ved henvendelse til Byggecentrums kundesupport på support@byggecentrum.dk.

  • Kan jeg ikke selv tilføje IP-adresser til min firmakonto?

    Nej, du skal henvende dig til Byggecentrums kundesupport på 70 12 06 00 #4 eller support@byggecentrum.dk.

  • Jeg har IP-adgang men får ikke adgang til produktadgang.dk

    For at få adgang til produktadgang.dk skal du have et brugernavn og adgangskode. Har du ikke modtaget brugernavn og kode, så tag fat i vores support på 70 12 06 00 #4 eller support@byggecentrum.dk.

Ludoc

Vis alle
Skjul alle
  • Jeg kan ikke logge ind

    Er Ludoc åbnet så du kan forsiden med "Tips til at komme igang", så er du logget på Ludoc og det kan være du mangler adgang til:

     

    • Jeres egen database - her skal du have brugernavn og adgangskode fra dit eget firmas database ansvarlige.
    • Portalen - I skal være medlem hos bips, i har et fælles log ind i dit firma, dette får du hos den Ludoc ansvarlige hos jer, eller du kan kontakte vores support.

     

  • Hvorfor kommer mine bygningsdelsbeskrivelser ikke ud, når jeg eksporterer min arbejdsbeskrivelse?

    Tre ting skal være opfyldt:

     

    1. 1: Bygningsdelsbeskrivelserne skal alle have et ID.
    2. 2: Bygningsdelsbeskrivelserne skal alle være tilknyttet til arbejdsbeskrivelsen.
    3. 3: Arbejdsbeskrivelsens kapitel 4 skal have tilknyttet autoteksten "Bygningsdelsbeskrivelser".
          Sidstnævnte er som standard tilknyttet bips-beskrivelserne.
  • Jeg får tomme punkter med i min eksport, selvom jeg ikke har bedt om det.

    Det skyldes sandsynligvis, at der er tastet et mellemrum eller linjeskift i punktet. Slet det, så vil overskriften ikke blive medtaget i eksporten.

    Hvis du er sikker på, at det ikke er dig (eller nogen anden i dit firma)

  • Jeg har opdateret min Internet Explorer til 10'eren, nu virker min Ludoc ikke.

    Du skal have version 3.7.1 installeret. har du ikke det, kan du hente den via linket i højre side.

Generelt

Vis alle
Skjul alle
  • Hvorfor kan jeg ikke logge ind med min IP-adresse?

    Hvis dit firma benytter proxyserver, så skal jeres IT-afdeling ind over.

     

    De skal whiteliste nogle af følgende:

    Til V&S
    byggecentrum.dk
    sigmaservice.net


    Til bips
    bips.dk
    ccs.bips.dk

    Virker det ikke:
    Skal vi have jeres IPadresse til jeres proxyserver.

  • Hvordan ser jeg hvilken browser jeg bruger?

    Kopier dette link whatbrowser.org og indsæt det i adresselinjen, du får vist både browser og version.

  • Hvordan ser jeg hvilken IP-adresse jeg har?

    Klik ind på http://myip.dk/

    alternativt kan du bruge denne: http://checkip.dyndns.org

    Så får du vist dette: Current IP Address: 195.41.157.126, her kan du højreklikke og vælge Vis kilde, så skulle det gerne se ligne dette:

    <html><head><title>Current IP Check</title></head><body>Current IP Address: 195.41.157.126 </body></html>

    Ser det anderledes ud, kan det være derfor der er noget galt med jeres IP login, I benytter højst sandsynligt Secure DNS via CSIS og du skal have jeres egen IT-afdeling til at fjerne blokeringen, der kan efterflg. gå ½-1 time før det atter virker.